16 June 2009

Formula Pips as @ 15 June 2009


Trend utama @ 4Hour Chart : Trend berubah kpd downtrend berikutan price action.Speed masih dlm keadaan buy signal.Momentum menunjukkan signal sell.RSI berada pd level 50 dan menuju ke bawah.MACD bar positif dan susut nilai.6 candlestick terakhir menunjukkan penurunan pada bar.Overall trend adalah Downtrend.Jadi,saya hanya akan mencari peluang utk Sell pada Time Frame 15/30Minute.
15 Minute Chart : Pada 17.02EST,saya mendapat satu setup yg sgt baik setelah price kembali menurun daripada retracement(Ini la pentingnya utk mengetahui trend semasa,anda hnya perlu menunggu price kembali selari dgn trend).Speed dan Momentum Moving Average selari iaitu dlm keadaan Sell signal.Price dibawah 200EMA menunjukkan Sell signal.RSI berada dibawah level 50.Stochastic menuju ke bawah.Bar MACD positif dan susut nilai.
Ini adalah signal yang sah. Probability Sell adalah 80%.Saya entry pada 1.6338.
Stop Loss saya letak pada most recent swing pada 1.6413,iaitu 75pips,jadi saya meletakkan Target Profit juga pada jumlah pips yg sama iaitu pada 1.6263. Risk ratio=1:1.
Result : Profit Trade.Win +75 Pips
Entry : Good
Exit : Target Profit mengena. Good
Salam Pips :-)

No comments: