12 June 2009

Formula Pips as @ 12 June 2009



Main trend : Berdasarkan 4Hour chart,saya mendapati result MIX hasil analisis.Tapi brdasarkan pada 6 candlestick yg trakhir,saya mendapati trend stay down utk hari ni.

15Minute Chart : Analisis menunjukkan 85% probability adlh SELL..Saya menunggu peluang utk entry setelah price retrace.Setelah price close betul2 di bawah garis Support 1,dan diikuti dgn keadaan indicator yg lain juga selari,saya entry dan trade my plan..Saya meletakkan Stop Loss pada most recent High iaitu pada 67pips.Target Profit pula 70pips.
Result : Profit.Price mengena pd Target Profit saya.
Entry:GOOD
Exit:TP mengena

5 comments:

jimson said...

Cukup menarik setelah baca sistem kamu, saya adalah forex newbie. bolehkah tunjuk ajar momentum MA, Speed MA dan cari dari mana 'insert' ke srin monitor. sekian terima kasih.

mamat said...

saya adalah newbie boleh tak saudara tunjuk ajar kan saya saya rasa tertarik dengan cara saudara berkesan

mamat said...

bagaimana caranya saya nak dptkan indikator forex killer saudara maklumlah saya budak baru belajar n masih tercari2 cara cari rezeki d forex ni

zan said...

jan risau..saya akan tunjukkan satu persatu..saya akan upgrade blog ni..
sistem nmpak mudah tapi tak senang nak aplikasikannya..kdg kala ianya tak sesuai utk sesetengah org..
anyway,saya berbesar hati untuk menolong saudara2..
juz ikuti blog ni n u can learn much..

saya ajar stakat mna yg mampu ek..huehuehue..maklumlah saya ni pn masih newbie jgk..

zan said...

mamat,bagi saya sekiranya anda ingin menjadi forex trader yg baik,anda perlu menguasai teknik trade yg berkesan yg serasi dgn diri en.mamat..sistem2 ni bukan apa,kebnyakan tak bertahan lama.saya dah tak guna dan dah tutup untuk perkongsian sistem tu..
sekiranya en.mamat berkenan dan ingin mendalami teknik saya ni,saya amat berbesar hati dan sudi berkongsi utk mndptkn trading yg terbaik..