08 January 2009

Analisis Formula Pips






Salam..
Alhamdulillah,hari ini market agak bagus walapun flat/ranging pada mulanya.
Pada waktu ini,saya belum close lagi position walaupun RSI sudah pada tahap oversold.Kenapa?
Trader yang advance tahu menggunakan alat yang betul pada keadaan yang betul dan ditempat yang betul.

RSI adalah indicator Oscillators yang berfungsi baik ketika market ranging dengan bantuan Stochastic dan Bolinger Band.Oleh itu,ketika market trending,saya tak berapa melihat pada indicator ini,begitu juga Stochastic dan juga Oscillators yang lain.
Pada keadaan chart sekarang ini,saya akan tunggu Moving Average momentum akan bersilang bertentangan dengan posisi saya baru close position.Esok saya akan update resultnya.
Semua chart yang saya tunjukkan adalah berdasarkan demo trading dan akan update untuk real tapi belum lagi masanya lagi.Saya akan update juga nanti.

Ini untuk SS kelmarin(lambat masuk dan tadi pagi baru close position sebab tertidur ketika trade semalam)






Semoga berjaya..

No comments: