02 September 2011

Formula Pips Nieys 1/9/11


Salam..Hari ni dapat juga 1 set up yg agak bgus dan probabilty pun tggi jgk.. Ini merupakan trade pertama untuk sistem Formula Pips Nieys ni..Looking more profit future!

Trade Idea :-

4Hour Chart : Moving Average BIRU cross ke bawag MERAH..Ini menunjukkan trend sekarang adalah DOWNTREND

15Minute Chart : Bila downtrend pada 4Hour chart,saya hanya akan tggu set up/peluang untuk SELL pada chart 15minit. Saya menggunakan trendline untuk mencari zon resistance. Ingat,peraturannya adalah untuk SELL di Resistance. Saya tunggu price pergi ke resistance dan bounce balik ke bawah barulah saya entry. Sebaiknya entry beberapa pips di bawah zon resistance.
Stop Loss pula saya letakkan di atas zon resistance dan target profit saya adjust supaya lebih sedikit berbanding jarak Stop Loss dari entry.

Result : -

Profit in Pips = 26pips
Profit in USD = +26

Total Account adjustment : +2.6%

No comments: