09 November 2008

Scalper


Salam..
Saya nak berkongsi penggunaan teknik untuk mendapat TP(Target Point) dalam masa yang singkat..Saya suka menggunakan teknik scalper saya dan biasanya mendapat TP dalam masa yang singkat(tapi pada market yang aktif)..

Saya gabungkan Teknik Fibonacci Retracement dengan Winpips V1..Hmm,setakat ni hasil dia agak bagus dan SS saya di bawah(post yang lepas yang hanya ada 1 Loss) adalah hasil teknik sama yang saya gunakan.Fibo digunakan pada TF5M.
Untuk entry,TUNGGU dan pastikan body candlestick(bukan shadow) close pada line Fibo.Tengok pada indicator/sistem anda untuk pastikan keadaannya seari..Then,entry..

Teknik entry ni adalah bagus bagi saya(tak tahu pula bagi anda),sebab saya mudah memperoleh 10 pips sekali entry.Untuk Stop Loss pula bergantung pada anda,sama ada 20pips atau pada High/Low Price pada candle sebelumnya..

Penggunaan Teknik ini amat berkesan dengan bantuan winpips.,Bagi yang belum mendapatkan winpips,dapatkannya pada harga yang cukup murah..Klik dibawah,

Semoga berjaya..

No comments: